Dlaczego suplementacja jest podstawą przy diecie sportowców?

Zarówno uprawianie sportu zawodowo, jak i rekreacyjnie, sprawia, że narażamy nasz organizm na duży wysiłek. Zapewne wiesz, że należy to rekompensować odpowiednią dietą. Ale czy zdajesz sobie sprawę, jak ważna jest suplementacja witamin i minerałów?

Dieta dla sportowców

Zacznijmy od początku i od tego, co chcesz osiągnąć. Dobieranie diety pudełkowej w przypadku konkretnych celów treningowych (np. redukacja lub rozbudowa masy mięśniowej) powinno zostać skonsultowane ze specjalistą. Chociażby rozkład makroskładników będzie się znacząco różnił w zależności od tego, co chcesz osiągnąć. Z kolei źle dobrana kaloryczność może sprawić, że cel, zamiast się przybliżyć, oddali się!

Dieta a wyniki treningów

Twój organizm przy wysiłku jest narażany na stres – każde kilka kilogramów więcej na sztandze to dla niego spore wyzwanie! Stąd potrzeba odpowiednio zbilansowanej diety, którą może ci zapewnić nasz catering dietetyczny Good Box. Niestety, nawet jeśli dostarczasz swojemu organizmowi wszystko, czego może potrzebować, w dalszym ciągu to nie wystarcza. 

Dlaczego należy przyjmować suplementy?

Sportowcy są szczególnie narażeni na utratę cennych minerałów – ciężkie treningi wiążą się z ich wypacaniem. Dodatkowo w okresie letnim, gdzie temperatury nierzadko sięgają 30 stopni, należy szczególnie mieć na uwadze właściwą suplementację! 

Lato to nie tylko upały, ale również częstsze wyjścia ze znajomymi i wyjazdy, podczas których pojawiają się używki, takie jak alkohol. Powodują one wypłukiwanie minerałów, które są konieczne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Co powinien suplementować sportowiec?

Dobór odpowiedniej suplementacji należy zacząć od spotkania z dietetykiem. Specjalista będzie mógł przeanalizować nasz tryb życia, codzienną aktywność i zapotrzebowanie na poszczególne składniki. Biorąc pod uwagę te wszystkie czynniki, będzie mógł zaproponować najbardziej optymalne rozwiązanie.

W naszej diecie pudełkowej dla sportowców, zwróciliśmy również uwagę na zwiększone zapotrzebowanie na białko. Prawdą jest, że ciężko byłoby w samych tylko posiłkach przyjmować jego odpowiednią ilość – na szczęście, z pomocą przychodzą odżywki białkowe. Uzupełnienie codziennej diety w potrzebne białko, pozwoli na zwiększenie wydolności oraz szybsze osiąganie celów sylwetkowych. 

Czy suplementacja jest konieczna?

Warto wziąć również pod uwagę negatywne skutki niedoborów w organizmie. Wypłukiwanie minerałów podczas treningów może się wiązać ze skurczami, zmniejszoną wydolnością czy ogólnym osłabieniem. Niedobór witamin prowadzi na przykład do pogorszonej kondycji włosów i paznokci, rozdrażnienia, a także problemów gastrycznych. 

Pamiętaj, żeby właściwą suplementację zawsze dobierać pod okiem specjalisty – zachęcamy do przeczytania szczegółów na temat naszej diety dla sportowców.